24.05.2011

Chagall's Bella and the Colour Manifesto.

Sometimes I am Chagall's Bella. I am the black&white character on the painting full of colors. I only observe the vividness of the surrounding world. Like the albino peacock, creature artificially brought to life, deprived of the natural beauty, of the only characteristic feature his species possesses. But the albino is unique, he sucked all paint in, and he's even richer now.

If there was no black&white world no one would appreciate the colour.

***

Czasem jestem Chagallowską Bellą. Jestem postacią namalowaną czernią i bielą na barwnym płótnie. Obserwuję wyrazistość otaczającego świata. Zupełnie jak paw albinos, pozbawiony jedynej rzeczy charakterystycznej dla jego gatunku - koloru.
Ale albinos jest wyjątkowy, wchłonął wszystkie farby świata do wewnątrz, stał się bogatszy.

Gdyby nie czerń i biel, kto doceniłby kolor?



















Marc Chagall - The Birthday. 1915.

All the Pretty Little Horses (a traditional lullaby)

top: gift
crochet collar: sh
earrings: handmade
dress worn as skirt: gift

32 komentarze:

  1. Magiczny klimat fotografi, wygladasz jakbys zyla nie w tej epoce. Bardzo mi sie to podoba. Ja sama jestem zapalona milosniczka czerni z biela. uwielbiam takie ponadczasowe polaczenie kolorow. Pozdrawiam cieplutko Katerina

    OdpowiedzUsuń
  2. piekna sukienka, piekne zdjecia !

    Zapraszam do siebie margaret-j

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bardziej mnie to wciąga i coraz bardziej jestem ciekawa, kto i co Cię będzie inspirował następnym razem! Pójdę za Tobą krok w krok :))

    OdpowiedzUsuń
  4. pieknie, klimatycznie az sie zamyslilam!

    OdpowiedzUsuń
  5. no i co ja mam Ci napisać...za każdym razem przenosisz mnie w inny, zupełnie nierzeczywisty wymiar

    OdpowiedzUsuń
  6. Very beautiful. You looks so elegant and classy. I love your posts, especially the artwork you include. XX

    OdpowiedzUsuń
  7. A gdyby nie kolory to kto doceniłby czerń? Piękna sukienka.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia z dmuchawcem są cudowne. Kocham, uwielbiam dmuchawce.
    A 'All The Pretty Little Horses' są o wiele,wiele lepsze w wersji Current 93, nagrali kilka, między innymi z Nickiem Cavem. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Droga Riennahero: wiem że nagrali, wersja Cave'a jest absolutnie cudowna, ale ta wydaje mi się bardziej niepokojąca, mimo że klasyczna. Niemniej dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nastrojowe zdjęcia. Ciekawa sukienka i boski kołnierzyk.

    OdpowiedzUsuń
  11. This images are absolutely gorgeous!!!! you look amazing!
    freesia

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastycznie! Ze smakiem i klimatycznie :) I te zdjęcia... Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie sukienka kojarzy się ze strojami z horroru "Inni"!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie Ty masz piękne zdjęcia na swoim blogu! Są niesamowite jak i cała Ty! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. FISH: ha, świetne! Uwielbiam stylistykę z tego filmu, może coś w tym jest:)

    OdpowiedzUsuń
  16. co za swietne zdjecia i pomysly! niech mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. zdjęcia są genialne. Całkowicie utrzymane w charakterze. Sliczny set:) Pozdrawiam serdecznie,
    http://mess-around-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. PIĘKNIE! uderzyłas dokładnie w moje nuty, z Chagallem, albinosami i pawiami. geniusz.

    OdpowiedzUsuń
  19. Trutututu,też wolę wersję z Cave'm(jakkolwiek winno się zapisać to spolszczenie,odkąd już wiem co studiujesz lękam się błędów ewentualnych,tym bardziej,że jeśli zbiorę się już do pisania dwujęzycznego robię tzw.rough translation,nędzna nad wyraz i bez-słownikową)
    I znów obraz,ja znów zazdroszczę,bo cierpię na dziwną niemoc korelacji wizerunku z obrazami,choć jak już wspominałam jest to moje marzenie arcy-duże.
    Wielbię pozę z ręką-niczym Isadora Duncan wyglądasz.
    Nie było mnie w sieci czas jakiś i zmianę nagłówka przegapiłam-uważam,że korzystnie,jakkolwiek poprzedni też był ładny.
    Ukłony!

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny zamysł z tymi obrazami!

    OdpowiedzUsuń
  21. Just discovered your blog! Love what you are doing! So original! Congrats!

    OdpowiedzUsuń